Rozčúlenie Kunikundy Fiťfiriťovej

Určite ju poznáte – vysušená stará panna, ktorú poburovalo snáď všetko. Kunikunda Fiťfiriťová žila v mestečku Zvonodrozdovo a keď sa jeho pokrokový starosta rozhodol postaviť verejný záchod, neborka stará panna zažila krušné časy. Celé dni stála za záclonou, pozorovala záchodík a poburovala sa nad tým, že močiaci muži si rozopínajú nohavice a ukazujú jej, veď viete, čo! Podarená karikatúra Gabriela Chevalliera, poviete si. Ba nie, Kunikundy Fiťfiriťové sú skutočné a žijú medzi nami!

Moderné Kunikundy sa nesťažujú starostom, farárom, ani bohatým barónkam. Kunikundy dnešných dní majú svojho obľúbeného adresáta sťažností – Radu pre reklamu.

V reklamách sa totiž objavuje toho toľko, nad čím sa možno poburovať a rozhorčovať! A najlepšie je, že úbohá arbitrážna komisia rady sa ich podnetmi musí zaoberať, aj keď sú úplne šialené.

Kunikunda zmerčí v inzeráte, na billboarde, v televízii alebo kdekoľvek reklamu so sporo odetou slečnou – a poďho! Už sadá k stolu a píše rozhorčené podanie za nemravnú reklamu. Komisia podnet prijme, s plnou vážnosťou ho preskúma a rozhodne, že nie je v rozpore s etickým kódexom.

Kunikundu to netrápi, nanajvýš ak sa opäť rozčúli, že kam to ten svet speje. Ale nevzdáva sa. Veď všade je toľko sporo odetých slečien! Čo na tom, že rada zamieta aj podnety, podľa ktorých je nemravná reklama na spodnú bielizeň.

Ale nielen sporo odetými slečnami je Kunikunda živá. V reklame na kozmetiku, keď na spievajúcu slečnu nečakane vybehne rúž, pozorná Kunikunda objavila sexuálnu narážku.

Rada pre reklamu preto preskúmala, či „rozvíjej se poupátko“ a vystrelený mejkap sú neslušné. Nečakane dospela k názoru, že sexuálny podtón v danej reklame neobjavila. Možno keby sa dotyčná mlsne oblizovala, by ho tam našli. Ale ona spievala pesničku z rozprávky a ako sa rozvinula kvetinka, rozvinul sa aj rúž. Sorry, Kuni, nemala to byť metafora na erekciu…

Kunikunda preto stavia na istotu: veď čo môže byť nemravnejšie a poburujúcejšie ako katalóg erotických pomôcok? Preto neváha a pod ochrannými krídlami Spoločnosti pre rodinu a zodpovedné rodičovstvo (odporúčam kliknúť, je to veľká sranda!) píše sťažnosť. Veď kto to kedy videl, aby v katalógu ponúkajúcom erotické pomôcky boli erotické pomôcky?

Nuž a tak sa rada zíde a preskúma: katalóg v čiernej fólii a s výrazným upozornením, čo je vnútri, mládež neohrozuje. Dokonca ani fotografie modeliek v spodnom prádle nie sú nemravné.

Nebojte sa, Kunikunda svoj boj nevzdá. Dá sa očakávať, že v najbližšom čase podá sťažnosť ministerstvu hospodárstva, aby sex shopy odstránili z priečelí nápis „sex shop“ a nahradili ho stopercentne mravným „Zdravotnícke pomôcky pre dospelých“. Pričom „pre dospelých“ musí byť výrazne menším písmom, aby to neohrozilo mravný vývoj detí a mládeže.

Pridaj komentár